söndag 12 september 2010

Vilka är vi?

Tänkte slänga in ett litet presentations inlägg om oss som bloggar här! :)

Jag heter Alexandra, är 16 år och bor en liten bit utanför Göteborg. Just nu går jag andra året på Munkebäcksgymnasiet där jag pluggar media/text (med inslag av graf och expo?). På fritiden älskar jag att läsa, skriva, umgås med vänner & pojkvän, och dansa, och lyssna på musik haha! Jag började läsa Hungerspelen för.. Jag vet faktiskt inte, men det var någon gång tidigare i år. Det var Nina (skrolla ner) som tvingade mig att läsa den, och det är jag väldigt tacksam över!! Hungerspels triologin kan vara den absolut bästa som någonsin skrivits, har aldrig läst någonting bättre. Och jag har läst ut Mockingjay, galet!

Nu har jag skrivit alldeles för mycket känner jag, det är faktiskt Ninas tur nu.. Puss!

Jag heter Nina, är 15 år gammal och bor i Göteborg. Går mitt första år på Hvitfeldtska gymnasiet, där jag läser samhäll. Nu känns det som att jag kommer säga att jag har samma intressen som Alex typ, men ah. Jag älskar att läsa (och allt som har med böcker att göra haha), lyssna på musik, träffa pojkvän och fina vänner hela dagarna. Jag hittade Hungerspelen i Januari 2009 då vi skulle läsa något till skolan, jag blev såklart helt fängslad! Förstod inte riktigt att det skulle komma mer förrens då jag såg Fatta eld på bokmässan här i Göteborg samma år, vilken chock, vilka glädjetjut! Hur som helst, så har jag sedan dess försökt få alla att läsa Hungerspelen. Som Alex sa, det bästa jag har läst.

Och nu har jag börjat på del tre i Mockingjay! Men ni får tyvärr ingen bild på mig just nu, haha.

1 kommentar: